Nodevām par noziedotāja AS “DelfinGroup” (Banknote) finansējumu iegādātos medicīnas tehniskos palīglīdzekļus un nepieciešamo sadzīves tehniku.

Ludzas novada Sociālā dienesta vadītāja Lilita Gorbunova-Kozlova mums raksta un pateicas par dāvinājumu:

Ludzas novada Nirzas pagasta Raipolē ir izveidoti sociālie dzīvokļi 22 personām, tajos dzīvo cilvēki, kuriem nav savas dzīvesvietas un tiem ir nodrošināta pašvaldības dzīvojamā platība. Šajos dzīvokļos dzīvo pensijas vecuma personas un personas ar invaliditāti. 

Cilvēkiem, kuriem ir nepieciešama palīdzība ikdienas mājas darbu veikšanā un pašaprūpē tiek nodrošināts aprūpes mājās pakalpojums. Ludzas novada Sociālais dienests šobrīd nodrošina aprūpes mājās pakalpojumu 190 novada iedzīvotājiem. 

Daži sociālo dzīvokļu iemītnieki ir atzīti par trūcīgiem vai maznodrošinātiem, jo tiem ir zems ienākumu līmenis. Šiem cilvēkiem ir dažādas vajadzības, kuru apmierināšanai ir nepieciešami naudas līdzekļi. Tāpēc LATVIJAS SENIORU KOPIENU APVIENĪBAS piedāvājums palīdzības sniegšanai senioriem ir milzīgs atbalsts šiem cilvēkiem. Vēlamies sirsnīgi pateikties LATVIJAS SENIORU KOPIENU APVIENĪBAI par palīdzības sniegšanu mūsu senioriem, kas ir ļoti būtisks atbalsts un palīdzēs uzlabot cilvēku dzīves kvalitāti. Sociālo dzīvokļu iemītniekiem ir ļoti nepieciešamas ir visas noziedotās mantas – tehniskie palīglīdzekļi, tējkannas, radio, veļas mašīna. Vēlamies novēlēt visai Jūsu komandai stipru veselību, lai nepagurst Jūsu rokas, darot tik nozīmīgu darbu senioru labā! Lai Jums veicas!

Esam priecīgi, ka varam palīdzēt novada sociālā dienesta darbiniekiem un vēlam izturību un sirdsdegsmi darot tik grūtu, bet sabiedrībai nepieciešamu darbu.

Pateicoties  AS „DelfinGroup” (Banknote) ziedojumam LSKA varējusi 2021. gadā iegādāties un nodot lietošanā senioru sociālai un medicīniskai aprūpei noderīgus inventāra priekšmetus Dobelē, Mazsalacā, Līvānos, Viļakā, Šķilbēnos, Aucē, Alūksnē, Subatē, Balvos, Talsos, Pļaviņā un Cēsīs.

 

  1. gadā turpinām uzlabot reģionu senioru dzīves kvalitāti visā Latvijā.

Esam varējuši palīdzēt senioriem Kuldīgā, Valmierā un tagad arī Ludzā. Darbu turpinām un mūsu palīdzību drīz varēs saņemt Limbažu novada pansionāta iedzīvotāji. 

Turpinām palīdzēt senioriem novados.

 

Līdz ar silto un saulaino laiku atsākusies arī tūrisma sezona. Diezin vai būs daudz tādu senioru, kuri izvēlēsies ceļot uz eksotiskām zemēm, taču arī Baltijas valstīs, tuvajā Eiropā, mūsu  pašu Latvijā netrūkst skaistu un interesantu vietu, kuras noteikti vērts apmeklēt. Tomēr, lai kurp arī brauktu, der iepazīties ar ceļošanas “drošības noteikumiem”. 

 

Pats pirmais solis, protams, ir ceļojuma galamērķa izvēlēšanās. Nākamais - atbilstoša tūrisma pakalpojuma sniedzēja izvēle. Nesteidzieties mesties pirmās firmas “apskāvienos”, prakse liecina, ka līdzīgus maršrutus piedāvā dažādas tūrisma kompānijas. Nevajadzētu uzķerties arī uz neticami izdevīga piedāvājuma “āķa”. Visticamāk, gaidītā prieka vietā tas nesīs vien kreņķus. Tātad, kas jāņem vērā, pērkot ceļojumu?  

 

Pakalpojuma sniedzēja izvēle

 

Izvēloties doties tūrisma operatora organizētā vienas vai vairāku dienu braucienā, sākumā pārliecinieties, vai tūrisma operators ir licencēts un iekļauts “Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru” (TATO) datu bāzē. To var izdarīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) interneta vietnē www.ptac.gov.lv sadaļā “PTAC Datubāzes”.

Datubāzē pieejama informācija par tirgū esošajiem tūrisma operatoriem un tūrisma aģentiem, kuri ir reģistrēti un saņēmuši speciālo atļauju jeb licenci kompleksu tūrisma, kā arī ar tūrismu saistītu pakalpojumu sniegšanai. Šādu pakalpojumu sniedzēji var darboties gan kā tūrisma operators, tūrisma aģents, gan arī kā saistītu pakalpojumu sniedzējs.

Kāda ir atšķirība? Tūrisma operators pats veido ceļojumus un tos pārdod,  tūrisma pakalpojuma sniedzējs izstrādā un pārdod atsevišķus vai kompleksus tūrisma pakalpojumus, savukārt   tūrisma aģentūra vai aģents ir starpnieki, kas tikai pārdod ceļojumus, bet paši tos neveido. Tādēļ, izmantojot tūrisma aģenta pakalpojumus, noteikti jāpārliecinās, vai datubāzē ir informācija par operatoriem, ar kuriem aģents sadarbojas, un vai attiecīgajiem operatoriem ir nodrošinājums.

 

Kāpēc jāizvēlas licencēts pakalpojuma sniedzējs?

 

Pirmkārt jau tā ir sava veida garantija, ka jūs tiešām aizbrauksiet ceļojumā, par kuru daļa naudas jau ir iemaksāta, un, kas ir būtiski, tūrisma pakalpojuma sniedzējs tiešām būs norēķinājies par jūsu uzturēšanos, ēdināšanu un citām līgumā iekļautajām lietām ar savu sadarbības partneri jūsu ceļojuma galamērķī.

Ne mazāk svarīgi, ka visiem šiem komersantiem obligāta prasība ir nodrošinājums visu to maksājumu atmaksāšanai, kurus veikuši ceļotāji, ciktāl operators nespēj pilnībā vai daļēji pildīt savas saistības un sniegt attiecīgos pakalpojumus likviditātes problēmu dēļ. Par to, vai ceļojumu aģentūra apdrošinājusi savu klientu iemaksāto naudu, iespējams pārliecināties tajā pašā TATO datu bāzē. Jāatzīmē gan, ka tās aģentūras, kas savus pakalpojumus pārdod citām aģentūrām, nevis tieši privātpersonām, to var arī nedarīt. 

Šis nodrošinājums ir ļoti būtisks arī tādēļ, ka gadījumā, ja klientiem atrodoties ārzemēs, tūrisma pakalpojumu sniedzējam rodas maksātspējas problēmas un tas vairs nespēj samaksāt, teiksim, par aviobiļetēm, nodrošinājuma nauda tiek novirzīta ceļotāju nogādāšanai mājās.

Jāņem vērā, ka iegādājoties ceļojumu no nelicencēta tūrisma pakalpojumu sniedzēja, pastāv riski, ka tūrisma operatora likviditātes problēmu gadījumā nenotiks ceļojumi, netiks nodrošināta iemaksātās naudas summas atmaksas par nenotikušajiem ceļojumiem, kā arī vajadzības gadījumā netiks nodrošināta ceļotāju repatriācija.  Kā liecina publiskajā telpā ne reizi vien izskanējusī informācija, negodīgi tūrisma pakalpojumu sniedzēji pamanās nozust tālēs zilajās ar visu klientu naudiņu, un cilvēki spiesti gadiem ilgi cīnīties, lai vismaz kādu daļu no iemaksātās summas atgūtu.

 

Pirms uzticies, pārbaudi! Atsauksmes

 

Pirms slēgt līgumu ar izvēlēto tūrisma operatoru vai aģentūru, apziniet citu klientu atsauksmes. Mūsdienās, ņemot vērā interneta un sociālo tīklu iespējas, tas ir viegli izdarāms. Viens no variantiem - ierakstiet izvēlētās firmas nosaukumu interneta meklētājā (vispiemērotākā šim noplūkam būs Google) kopā ar vārdiem “atsauksmes” vai “sūdzības”. Atsauksmēs īpašu uzmanību pievērsiet tam, kā attiecīgā firma pildījusi savus līgumā fiksētos solījumus. Lai labāk ilustrētu, kādu informāciju šādi meklējumi var sniegt, citēsim sūdzības.lv ievietoto atsauksmi par kādu tūrisma firmu: “Tika solīts, ka galapunktā tūristi tiks izvietoti 3 zvaigžņu apartamentu tipa viesnīcā. Realitātē klienti tika izvietoti šaurās istabiņās bez galda, krēsliem, salauztu santehniku, tekošu klozetpodu, ar neaizveramām ārdurvīm, neaizveramām balkona durvīm, pa grīdu skraidošu ķirzaku, caurumu sienā ventilācijas lūkas vietā, un, protams nekādu “zvaigžņu”.” Ja līdzīga satura atsauksmes ir vairākas, turieties no šādas firmas pa gabalu, lai cik pievilcīga pirmajā acu uzmetienā arī šķistu cena.

 

Par velti siers ir tikai peļu slazdā. Atlaides

 

Neticami lēts un izdevīgs ceļojums, pat ja tas ir nosaukts par pēdējā brīža iespēju, ir brīdinājuma zvaniņš, ka šīs firmas piedāvājums jāizpēta īpaši uzmanīgi. Visbiežāk atlaide tiek piedāvāta uz ceļojuma paketē neiekļauto pakalpojumu rēķina, un saskaitot visas izmaksas kopā, finālā sanāk, ka satriecoši izdevīgā brauciena vietā esat iedzīvojušies pietiekami dārgā ceļojumā, kuram ar reklāmā minēto summu ir visai maz kā kopīga.

Arī tad, ja pie lielām atlaidēm piedāvājumā viss ir vislabākajā kārtībā, labāk no šāda “kārdinoša kumosa” atturēties. Ļoti iespējams, ka firmai ir problēmas ar apgrozāmajiem līdzekļiem, un tā šādā veidā cenšas ātri iegūt nepieciešamos apgrozāmos līdzekļus, lai kaut jel kā “noturētos virs ūdens”. Nozares eksperti norādījuši, ka tūrisma jomā uzcenojums svārstās 5 – 20% ietvaros, tāpēc lielas atlaides nav ekonomiski pamatotas.

 

Pirms ceļojuma iegādes: 

  • iepazīstieties ar informāciju PTAC datubāzē;
  • salīdziniet dažādu tūrisma pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus; 
  • pievērsiet uzmanību ne tikai cenai, bet arī tam, kādi pakalpojumi iekļauti piedāvājumā; 
  • skrupulozi izpētiet pirmslīguma informāciju un līguma noteikumus. 

 

Pirms ceļojuma jums ir tiesības saņemt detalizētu informāciju par plānotā ceļojuma: 

  • iekļauto pakalpojumu īpašībām, tai skaitā informāciju par galamērķi, maršrutu, transportu, izmitināšanu, ēdienreizēm, ekskursijām; 
  • cenu un maksāšanas kārtību; 
  • nepieciešamajiem dokumentiem (galamērķa valsts pasu un vīzu režīmu); 
  • medicīniskajām formalitātēm galamērķa valstī; 
  • brīvprātīgo vai obligāto veselības apdrošināšanu. 

 

Jums ir tiesības atteikties no ceļojuma, nemaksājot līguma izbeigšanas maksu, ja tūrisma pakalpojumu sniedzējs: 

  • piedāvā ievērojami mainīt kādu no galvenajām ceļojuma sastāvdaļām; 
  • nevar izpildīt kādu no ceļotāja īpašajām prasībām, kurām sākotnēji piekrita; 
  • palielina ceļojuma cenu vairāk nekā par 8%. 

Ja kāds no ceļojumā iekļautajiem pakalpojumiem netiek sniegts saskaņā ar noslēgto līgumu, tūrisma operatoram neatbilstība ir jānovērš. Ja tas netiek darīts, ceļotājam ir tiesības: 

  • uz cenas samazinājumu un kompensāciju par zaudējumiem; 
  • izbeigt līgumu, ja tūrisma operators nepiedāvā ceļotājam piemērotu atbilstošu alternatīvu risinājumu. 

Ar papildu noderīgu informāciju, dodoties ceļojumā, var iepazīties PTAC mājaslapā  www.ptac.gov.lv

 

Publikācija tapusi pateicoties  AS “DelfinGroup” atbalstam

Svētās Ģimenes mājā, 

Rīgā, Klostera ielā 5

 

TIEKAMIES KLĀTIENĒ!

 

Biedrība „LATVIJAS SENIORU KOPIENU APVIENĪBA” īsteno projektus, kur izglītojam un informējam seniorus par  aktuāliem jautājumiem.




27.aprīli plkst. 13.00 aicinām seniorus apmeklēt seminārus, kur jūs varēsiet apgūt zināšanas par veselību:

 

  • Pētījuma par sirds un asinsvadu slimību aptaujas rezultātu prezentācija
  • Gerontoloģijas klīnikas vadītāja prof. Jāņa Zaļkalna Video stāsts 
  • Seniors un Covid-19
  • Seniors un vakcināja, Video aicinājumi

 

 

Seminārus vadīs LSKA apvienības valdes locekle, projekta vadītāja Lilita 

Kalnāja.Skatīsim prezentācijas un video filmas.

Runāsim par valsts nepieciešamo atbalstu, lai seniori varētu būt veseli.

 

Pasākumu finansiāli atbalsta Labklājības ministrija,

finansējuma līgums Nr.LM2022/24-1-06/6e

Pasākumus īstenojam līdz 2022.gada 31.decembrim

 

Projektu ““Senioru Saeima” Latvijā” atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Kultūras ministrijas piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Programma “NVO fonds”

Projekts tiek īstenots no 01.01.2022. līdz 31.10.2022.

Projekta īstenošanas līgums Nr. 2022.LV/NVOF/MIC/015/13

 

Nodevām Ziedot.lv medikamentu ziedojumu nosūtīšanai Ukrainas Krematorskas pilsētai.

 

 

Marta mēnesī biedrība pieņēma lēmumu, ka palīdzēsim kara mocītai Ukraiņu tautai. Nolēmām iegādāties medikamentus. Sazinoties ar ziedojumu savācēju aktīvo organizāciju Ziedot.lv, saņēmām sarakstu kādi medikamenti tieši ir nepieciešami.

Pasūtījām medikamentus, apmaksājām un nogādājām Ziedot.lv, lai kopā ar citu atbalstītāju sarūpēto sagatavotu krava sūtīšanai uz Ukrainu.

  1. aprīlī ziedojums nosūtīts civilās humānās palīdzības kravā uz Ukrainas pilsētu Krematorsku.

 

Pateicamies AS „DelfinGroup” (Banknote) par finansiālo atbalstu medikamentu iegādē.

Esam saņēmuši Ziedot.lv pateicības rakstu par sniegto ziedojumu Ukrainai.

 

Service by Chukmasoff